23948sdkhjf

Detailhandlen overser købestærke kunder

Ny analyse beskriver "de idealistiske forbrugere".

De "idealistiske" forbrugere er villige til at betale mere for varerne, hvis der er tale om for eksempel kvalitet, økologi og bæredygtighed. 

Men de bliver ofte overset som forbrugergruppe, og de oplever tit, at de ikke kan få de varer, de efterspørger, skriver Dansk Handelsblad med udgangspunkt i en ny analyse fra brancheorganisationen Landbrug & Fødevarer. 

– ’Idealisterne’ er typisk plus 36, velstående og bor oftest i topersoners husstande. ’Idealisterne’ udgør en måske lidt overset gruppe af forbrugere, fordi de ikke tilhører det vigtige segment af unge ’millennials’. Analysen viser dog, at ’idealisterne’ er særligt værdifulde og dermed attraktive for fødevaresektoren, siger Mette Jasper Gammicchia, der er leder i afdelingen for afsætning, ernæring & markedsudvikling hos Landbrug & Fødevarer.

Hun mener, at idealisterne som gruppe vil vokse og blive toneangivende i forhold til fødevareindkøb i fremtiden. 

Læs mere om idealisterne hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement). 

Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109